Aquest mes de maig s’ha fet la primera sessió de la formació en mediació en l’àmbit de les arts visuals, la qual ha estat impartida per Pedagogías Invisibles. Ha tingut lloc a La Capella, de Barcelona, i ha comptat amb la participació de representants de les diferents ciutats de la Xarxa.
Aquesta formació teòrica ha tingut com a objectiu treballar qüestions clau sobre la mediació cultural, incloent-hi la seva conceptualització, la seva importància i les seves formes d’implementació. Ha estat, en definitiva, una primera presa de contacte per generar un imaginari comú, per establir les bases de què és allò que s’entén per mediació i per començar a abordar les diverses tasques que s’hauran de dur a terme en endavant.
Al llarg de tot el dia els participants a la sessió han tingut l’ocasió d’incidir en diversos temes, com ara el posicionament dels equipaments en l’àmbit de la mediació cultural i l’exploració de metodologies efectives, i també de conèixer projectes inspiradors com a exemples de bones pràctiques.
Aquesta és la primera jornada presencial de treball amb tots els equipaments de les altres que s’aniran desenvolupant al llarg de tres mesos consecutius, amb la finalitat de proporcionar formació i orientació en diverses àrees relacionades amb la mediació cultural, així com treballar en la construcció d’un pla estratègic comú per reforçar els processos de treball en aquest àmbit.
El col·lectiu encarregat d’impartir la sessió, Pedagogías Invisibles, compta amb més de dotze anys d’experiència en iniciatives d’art + educació. Actualment, i des del 2022, són les responsables del Departament d’Educació i Mediació del Centre del Carme Cultura Contemporània de València. Pel que fa a les arts visuals han realitzat programes de llarg recorregut juntament amb institucions culturals i s’han encarregat de diferents programes de mediació i també de tallers intergeneracionals.